مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 18:552023-06-29بين الملل

رییس جمهور عراق: به دنبال برقراری روابط متوازن با همه کشورها هستیم


رییس جمهور عراق گفت که این کشور تلاش دارد با همه کشورها از جمله ایران و آمریکا روابط گرم مبتنی بر منافع مشترک برقرار کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبداللطیف الرشید رییس جمهور عراق در مصاحبه ای به تشریح سیاست خارجی این کشور و همچنین مسائل داخلی پرداخت.

الرشید شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با شبکه بی بی سی گفت که عراق تلاش دارد روابطی متوازن و محترمانه همراه با احترام به استقلال و حاکمیت خود و بر اساس منافع مشترک با همه کشورها برقرار سازد.

رییس جمهور عراق در این باره افزود: روابط خوب و قوی با ایالات متحده آمریکا و همزمان روابط خوبی با جمهوری اسلامی ایران داریم، همچنین روابط خوبی با همه کشورهای منطقه و اروپایی برقرار کرده ایم .

الرشید البته چندی پیش در گفت و گو با شبکه روداو گفته بود تا زمانی که ترکیه به خاک عراق حمله می کند، روابط بغداد و آنکارا طبیعی نخواهد شد.

او در ادامه مصاحبه خود به شبکه بی بی سی گفت: معتقدیم که توسعه روابط میان دولت منطقه و جهان برای همه کشورها سودمند است، همچنان که بحران ها و تنش ها فایده ای ندارد، می توان با گفت و گو و مشورت و تفاهمات مشترک، همه مشکل ها را حل کرد .

عبداللطیف جمال الرشید در این راستا به توافق ایران و عربستان سعودی برای بهبود روابط خود اشاره کرد و تلاش های میانجی گری عراق د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور عراق: به دنبال برقراری روابط متوازن با همه کشورها هستیم

رییس جمهور عراق: به دنبال برقراری روابط متوازن با همه کشورها هستیم