مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 07:052023-06-22اقتصادي

دو میلیارد دلار لوازم آرایش قاچاق روی صورت زنان ایرانی!


نایب رییس انجمن واردکنندگان فرآورده های آرایشی و بهداشتی گفت: در گذشته میزان قاچاق محصولات آرایشی در کشور یک میلیارد و 600 میلیون دلار بود و باید ترس از ممنوعیت و افزایش تولید داخل بیشتر می شد اما متأسفانه این مسئله برعکس شده و به دو میلیارد و 100میلیون دلار افزایش یافته است.

- گروه سلامت خبرگزاری فارس: شاید لوازم آرایشی در مقایسه با کالایی مانند دارو  اهمیت چندانی نداشته باشد اما از آنجایی که ایران هفتمین کشور در جهان و دومین کشور پرمصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در منطقه است، صادرات، واردات و تولید آن برای سلامت و اقتصاد کشور مهم تلقی می شود.

از این رو درباره میزان اهمیت صادرات و واردات مواد اولیه و اقلام لوازم آرایشی و بهداشتی با کیفیت در کشور و تأثیر استفاده از مواد آرایشی قاچاق و بی کیفیت بر سلامت جامعه با دکتر موسی احمد زاده نایب رییس انجمن واردکنندگان فرآورده های آرایشی و بهداشتی به گفت وگو نشسته ایم که در ادامه مشروح این گفت وگو را می خوانید: آقای دکتر! علت واردات قاچاق لوازم آرایشی بی کیفیت در کشور چیست؟  این داستان مانند اتوبان دو طرفه است، برای هرچیزی که ممنوعیت و محدودیت ایجاد و کالای مورد نیاز نتواند به صورت قانونی وارد کشور شود و اقتصاد رقابتی نباشد تبدیل به انگیزه ای برای قاچاق کالا به کشور می شود و قاچاقچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو میلیارد دلار لوازم آرایش قاچاق روی صورت زنان ایرانی!

دو میلیارد دلار لوازم آرایش قاچاق روی صورت زنان ایرانی!