مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 14:202023-07-09سياسي

اقتدار دستگاه قضایی وابسته به توانمندی قضات است


اقتدار دستگاه قضایی وابسته به توانمندی قضات است چرا که نظام قضایی با ایجاد عدل و قسط در راستای ایجاد آسایش و امنیت در جامعه نقش مؤثری دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی دهقانی پیش از ظهر امروز یکشنبه در آیین تحلیف کارآموزان دوره هشتم و افتتاحیه دوره نهم کارآموزی قضایی استان خوزستان اظهار کرد: قضات در اسلام از جایگاه رفیعی برخوردار هستند چرا که نظام قضایی با ایجاد عدل و قسط در راستای ایجاد آسایش و امنیت در جامعه نقش مؤثری دارد و پشتیبان مردم است.

وی با بیان اینکه اقتدار دستگاه قضایی وابسته به توانمندی قضات است، ادامه داد: قاضی هرگز به مقام والای داوری و مظهر عدل الهی نمی رسد مگر اینکه خود را به علم و ادبی که شایسته جایگاه قضاوت است، آراسته کند.

رییس کل دادگستری خوزستان افزود: قاضی باید آگاه به همه امور باشد و به قوانین مختلف حقوقی، کیفری، تجاری و آیین نامه ها آشنایی داشته باشد تا بتواند احکام مستند و متقن صادر کند.

وی بر لزوم رعایت اخلاقیات و آداب از سوی قاضی تاکید کرد و گفت: رفتار قاضی در جامعه برای دیگران الگو است و قضات باید ضمن صراحت در کلام دارای صداقت در رفتار و گفتار باشند.

رییس کل دادگستری خوزستان خبر داد: از سال 1395 تاکنون، 200 نفر قاضی بومی در این استان پذیرش شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتدار دستگاه قضایی وابسته به توانمندی قضات است

اقتدار دستگاه قضایی وابسته به توانمندی قضات است