مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 10:002023-06-28اقتصادي

7.5 میلیارد دلار از طریق نفت و گاز جذب سرمایه گذاری داشته ایم


معاون اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: در حوزه کالاهای اولیه مانند غلات تلاش ما چند منبعی کردن جهت واردات ارزان تر بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهدی صفری معاون اقتصادی وزارت امور خارجه در همایش امنیت اقتصادی، سلامت و مشارکت با بیان اینکه باید صادرات خود را به صورت پایدار افزایش دهیم گفت: در حوزه واردات نیز تنوع پذیری در مواد اولیه را ایجاد می کنیم.

وی ادامه داد: برای مثال در حوزه کالاهای اولیه مانند غلات تلاش ما چند منبعی کردن جهت واردات ارزان تر بوده است برای مثال کود شیمایی برای وزارت کشاورزی بسیار اهمیت دارد و در شرایط تحریم کشوری مانند چین آنرا تأمین می کرد اما اکنون به چند منبع رسیده ایم.

صفری با اشاره به انتقال تکنولوژی گفت: تلاش کرده ایم با همکاری استانداری خوزستان اقلام کود شیمیایی را در خوزستان ایجاد کنیم.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه ادامه داد: همچنین می توان داروها را در داخل تولید کرد اما سالانه چندین میلیون دلار مواد اولیه از کشورهای دیگر وارد می شوند.

وی درباره ترانزیت از طریق ایران گفت: گفته می شد ترانزیت از طریق ایران به دلیل تحریم ها ممکن نیست اما تلاش شد تا مسیر به گونه ای دیگر پیش رود و در خط ابریشم سابق سرمایه گذاری ها انجام شده است و در کریدور شمال به جنوب نیز سرمایه گذاری توسط کشورهای حاشیه خلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7.5 میلیارد دلار از طریق نفت و گاز جذب سرمایه گذاری داشته ایم

7.5 میلیارد دلار از طریق نفت و گاز جذب سرمایه گذاری داشته ایم