مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 19:152023-06-25بين الملل

کنعانی خطاب به فرانسه: اگر منظورتان خلیج فارس است، نام درست آن را به کار ببرید


سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن یادآوری نام درست خلیج فارس به مقامات فرانسه گفت: به ⁧فرانسه‬⁩، در حالی که کیلومترها با منطقه خلیج فارس فاصله دارد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، استفاده وزارت خارجه فرانسه از واژه مجعول به جای خلیج فارس، واکنش ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در این خصوص امروز (یکشنبه چهارم تیرماه در توییتر خطاب به مقامات فرانسه نوشت: اگر منظور ⁧‫خلیج فارس‬⁩ است، باید نام درست، تاریخی و بین المللی آن را به کار برد.

  وی افزود: ‏به ⁧فرانسه‬⁩، در حالی که کیلومترها با منطقه خلیج فارس فاصله دارد، توصیه می شود به جای اتهام زنی به ⁧‫ایران‬⁩، از اظهارات مداخله جویانه پرهیز کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، مقامات فرانسوی به همراه دو عضو دیگر برجام (آلمان و انگلیس) در پی اغتشاشات اخیر در ایران به کرات اظهارات مداخله جویانه ای را درباره اوضاع داخلی ایران مطرح کردند که با واکنش جمهوری اسلامی ایران مواجه شد.

  رونمایی از نسل چهارم موشک خرمشهر نیز اخیرا با واکنش فرانسه مواجه شد و سخنگوی وزارت خارجه این کشور در اظهاراتی مداخله جویانه به رونمایی نسل چهارم موشک خرمشهر ایران واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنعانی خطاب به فرانسه: اگر منظورتان خلیج فارس است، نام درست آن را به کار ببرید

کنعانی خطاب به فرانسه: اگر منظورتان خلیج فارس است، نام درست آن را به کار ببرید