مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 20:002023-07-17اجتماعي

«چاه غرس» کجاست و چه خصوصیاتی دارد؟ + گزارش عکس و فیلم


«چاه غرس» یکی از اماکن تاریخی مدینه است که در جنوب شرقی این شهر قرار دارد و در ایام حج تعداد زیادی از زائران و حجاج از آن دیدن می کنند و برای تبرک مقداری از آب آن را با خود می برند.

- چاه غرس یکی از اماکن تاریخی مدینه است که در جنوب شرقی این شهر قرار دارد و در ایام حج تعداد زیادی از زائران و حجاج از آن دیدن می کنند و برای تبرک مقداری از آب آن را با خود می برند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در این مورد این چاه روایات و نقل قول های متفاوتی وجود دارد اما موثق ترین و مشهورترین آن این است که این چاه را به نام چاه پیامبر گرامی اسلام می شناسند که حضرت آب آن را بهترین و تمیزترین آب مدینه نامیده بود.

در برخی کتب هر چند که به حفر کننده این چاه اشاره ای نشده است اما این این طور ذکر شده که چاه غرس، از کلمه غَرس، به معنای قلمه یا نهال گرفته شده است.

از آن جا که این چاه به دست مالک بن نحاس، جدّ سعد بن خیثمه انصاری، حفر شد و پس از آن غلام مالک، ملقب به غرس، متولی آن گردید به چاه غرس شهرت یافت.

این چاه در عصر رسول خدا (ص) در ملکیت سعد بن خیثمه، از اصحاب پیامبر بود.

پیامبر(ص) آب این چاه را تمیزترین آب ها و غرس را چشمه ای از چشمه های بهشت می دانست.

گاه این گزارش را این گونه هم آورده اند که پیامبر(ص) خواب چاهی بهشتی را می بیند و فردای آن، نزد چاه غرس رفته، از آب آن نو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«چاه غرس» کجاست و چه خصوصیاتی دارد؟ + گزارش عکس و فیلم

«چاه غرس» کجاست و چه خصوصیاتی دارد؟ + گزارش عکس و فیلم