مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 10:252023-07-16سياسي

حمل ونقل و انرژی محور دیدار مقامات ترکمنستان و سازمان ملل


نماینده دائم ترکمنستان در سازمان ملل با دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی و اجتماعی برای آسیا و اقیانوسیه دیدار و توسعه همکاری در زمینه های حمل و نقل و انرژی را بررسی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزرای فارس در دوشنبه، آکسلطان عطایووا نماینده دائم ترکمنستان در سازمان ملل با آرمیدا سالسیا عالیشاخبانا دبیر اجرایی کمسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه دیدار و گفت وگو کرد.

یکی از موضوعات اصلی این دیدار توسعه همکاری دو طرف در زمینه حمل و نقل و انرژی بود.

دو طرف علاوه بر این در مورد مسائل گسترش روابط تجاری و اقتصادی در منطقه آسیا و اقیانوسیه، تغییرات اقلیمی، کاهش خطرات بلایای طبیعی و تعامل در چارچوب برنامه ویژه ملل متحد برای اقتصاد کشورهای آسیای مرکزی، تبادل نظر کردند.

عطایووا از ریاست و دبیرخانه کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه برای حمایت و همکاری فعال با ترکمنستان در روند تصویب قطعنامه کمیسیون در مورد ایجاد برنامه ویژه سازمان ملل برای حوزه دریای آرال تشکر کرد.

عالیشاخبانا نیز افتتاح شهر هوشمند آرقاداغ را به طرف ترکمن تبریک گفت و شرکت خود را در نشستی با موضوع حمل و نقل شهری پایدار و مشارکت خود در نشستی با عنوان حمل و نقل پایدار شهری: یازدهمین فاز آمادگی نشست سطح بالا سازمان ملل در زمینه حمل و نقل پایدار و مدل شهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمل ونقل و انرژی محور دیدار مقامات ترکمنستان و سازمان ملل

حمل ونقل و انرژی محور دیدار مقامات ترکمنستان و سازمان ملل