مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 12:052023-07-08بين الملل

تجهیزات و نظامیان لهستان در مرز بلاروس مستقر می شوند


در بحبوحه تنش های غرب با روسیه، ارتش لهستان گفته که ظرف روزهای آینده هزاران نظامی و تجهیزات جنگی در مرز بلاروس مستقر می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه تنش های غرب و ناتو با روسیه، ارتش لهستان اعلام کرد که صدها نظامی و خودروی نظامی این کشور را در مرز بلاروس مستقر می کند و در توجیه این اقدام مدعی شده است که تلاش دارد تا از بی ثبات شدن منطقه جلوگیری کند.

بنا بر گزارش شبکه روسی راشاتودی، ارتش لهستان در شرایطی مدعی شده است که به دنبال حفظ امنیت در مرز با بلاروس است که مینسک تصریح کرده است که کودتاچیان بلاروسی در حال آموزش در خاک لهستان هستند.

یگان دوازدهم مکانیزه ورشو که بخشی از نیروی زمینی لهستان است، روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که ظرف روزهای آینده حدود یکهزار نظامی و 200 واحد تجهیزات در استان شرقی پودلاسکی در امتداد مرز بلاروس مستقر خواهند شد.

ارتش لهستان در خصوص هدف این مأموریت گفت: هدف این عملیات پودلاسکی امن ، نشان دادن اراده و توانمندی ما برای پاسخگویی و واکنش سریع به تلاش ها برای بی ثبات کردن اوضاع در مرزمان است .

علی رغم آن که ارتش لهستان جزییات اندکی درباره این مأموریت ارائه داده است، ماریوش بلاشاک وزیر دفاع لهستان اوایل روز گذشته به این برنامه ارتش کشورش اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیزات و نظامیان لهستان در مرز بلاروس مستقر می شوند

تجهیزات و نظامیان لهستان در مرز بلاروس مستقر می شوند