مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 11:402023-07-11پزشكي

رابطه شگفت انگیز جویدن و دیابت نوع 2


مهمت اسکان، محققی از دانشگاه بوفالو، آمریکا، توصیه ای به پزشکان معالج افراد مبتلا به دیابت نوع 2 دارد، وی می گوید که دندان های بیماران خود را بررسی کنید.

- به نقل از سایتک دیلی، نتایج تحقیقات اخیر اسکان که استادیار بالینی در گروه پریودنتیکس و ریشه دندان در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه بوفالو است، ارتباط قابل توجهی را بین عملکرد جویدن و سطح گلوکز خون در بیماران دیابت نوع 2 نشان داد.

به طور خاص، وی دریافت که بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 که توانایی کامل جویدن را حفظ می کنند، به میزان قابل توجهی سطح گلوکز خون پایین تری در مقایسه با افرادی که عملکرد جویدن ضعیفی دارند، نشان می دهند.

این تحقیق گذشته نگر به داده های جمع آوری شده از 94 بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 که در یک کلینیک سرپایی در بیمارستانی در استانبول، ترکیه مراجعه کرده بودند، پرداخت.

بیماران به دو گروه تقسیم شدند، گروه اول شامل بیمارانی بود که عملکرد جونده ای خوبی داشتند؛ دندان ها به قدر کافی درست روی هم قرار می گرفتند و به گونه ای با هم تماس داشتند که فرد بتواند غذای خود را به خوبی بجود.

سطح گلوکز خون این گروه 7.

48 بود.

گروه دوم نمی توانستند خوب بجوند یا به هیچ وجهی توانایی جویدن نداشتند زیرا دارای تعداد کمی دندان بودند یا هیچ دندانی نداشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رابطه شگفت انگیز جویدن و دیابت نوع 2

رابطه شگفت انگیز جویدن و دیابت نوع 2