مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 08:302023-07-03اقتصادي

20 هزارتن گندم مازاد از کشاورزان آذربایجان غربی خریداری شد


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از خرید تضمینی 20 هزارتن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان از آغاز فصل برداشت این محصول در استان خبر داد.

- خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امسال 394 هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت گندم قرار دارد که پیش بینی می شود 825 هزارتن گندم تولید شود، اظهار کرد: 104 هزار هکتار از گندم زارهای استان به صورت کشت آبی و بقیه دیم هستند و طبق بررسی های انجام شده و با توجه به وضعیت مزارع استانی پیش بینی می شود تولید گندم 20 درصد در سال جاری افزایش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 673 هزار تن گندم در استان تولید و 450 هزار تن خریداری شد، افزود: امسال پیش بینی می شود 545 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از زارعان استان خریداری شود که تاکنون 20 هزار تن خریداری شده است.

شهبازی از آمادگی 67 مرکز خرید گندم برای خریداری محصول تولید شده زارعان در استان خبر داد و عنوان کرد: امسال چهار مرکز خرید گندم به مجموع مراکز خرید افزوده شده و ساعت کار خرید هم امسال نامحدود و از هشت صبح تا هشت شب است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت خرید تضمینی گندم 15 هزار تومان در ازای هر کیلوگرم است و البته 11 هزار و 500 تومان بابت گندم، یک هزار و 500 تومان یارانه و 2 هزار تومان نیز در ازای تحویل محاسبه شده است که در صورت افزایش قیمت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 هزارتن گندم مازاد از کشاورزان آذربایجان غربی خریداری شد

20 هزارتن گندم مازاد از کشاورزان آذربایجان غربی خریداری شد