مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 12:102023-06-22سياسي

دین برای اصلاح روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است


رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در حلقه متن خوانی مدرسه فکرت با تشریح و بررسی جریان ولایت، به بررسی کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی» پرداخت.

- رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در حلقه متن خوانی مدرسه فکرت با تشریح و بررسی جریان ولایت، به بررسی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام نجف لک زایی در چهارمین جلسه حلقه ی کتاب خوانی مدرسه فکرت، که در سالن جلسات مؤسسه شناخت برگزار شد، به بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی اندیشه ی اسلامی در قرآن پرداخت.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه مقوله تربیت، فردی نیست، گفت: اینطور نیست که پیغمبر دست فرد فرد را بگیرد تا تربیت کند.

صرفاً موعظه هم نیست که مردم را فقط موعظه کند؛ بلکه تربیت رابطه ی مستقیمی با نظام اجتماعی دارد؛ از این رو برای انسان شدن و تربیت درست باید در شالکه ی این نظام اجتماعی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه دین برای اصلاح روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است، ابراز داشت: آنها که می گویند دین از اداره ی اجتماعات بشری ناتوان است! منظورشان کدام دین است؟ اسلامی که تبعیض را برمی دارد و برابری را جایگزین آن می کند، حکومت را از طواغیت بشری دور می کند و او را با فضائل انسانی آشنا می کند، بی ترید می خواهد انسان در همان نظام اجتماعی عادلانه زن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دین برای اصلاح روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است

دین برای اصلاح روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است