مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 14:502023-06-29فناوري

هموطنان مراقب پیامک های حاوی لینک های جعلی باشند


یاسوج_ رییس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد گفت: هموطنان مراقب پیامک های حاوی لینک های جعلی باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، سرهنگ مهدی عمران فر ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: هموطنان مراقب پیامک های حاوی لینک های جعلی باشند که مجرمان و کلاهبرداران سایبری در کمین هستند.

وی ابراز داشت: به محض کلیک کردن روی لینک توسط قربانیان دو کار انجام می شد که ابتدا دسترسی کامل کلاهبردار به مخاطبین و پیامک های قربانی انجام می شود عمران فر گفت: وقتی که کلاهبردار به مخاطبین و پیامک قربانی دسترسی پیدا می کند، توسط شماره قربانی به تعداد افراد زیادی همین پیامک جعلی را ارسال می کند و در این راستا فرد قربانی به درگاه بانکی جعلی با ترفند دریافت پول بسیار نا چیز و انجام فیشینگ توسط افراد کلاهبردار هدایت می شد.

وی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی از اولویت های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: به هیچ وجه روی لینک هایی که توسط پیامک یا ایمیل برای شما ارسال می شوند کلیک نکنید.

رییس پلیس فتا استان گفت: این را هم فراموش نکنید که پیامک های جعلی از شماره های شخصی ارسال شده و پیامک های سهام عدالت، ابلاغیه ثنا، پلیس راهور، پلیس پیشگیری، پلیس فتا و… با سر شماره مخصوص ارسال می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هموطنان مراقب پیامک های حاوی لینک های جعلی باشند

هموطنان مراقب پیامک های حاوی لینک های جعلی باشند