مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 11:552023-06-24اقتصادي

عرضه بی دردسر لوازم خانگی قاچاق/ نتیجه ممنوعیت واردات چه بود؟


حدود 5 سال از ممنوعیت واردات رسمی لوازم خانگی می گذرد که به نظر می رسد عمده نتیجه این ممنوعیت، جولان لوازم خانگی قاچاق، فیک و فاقد گارانتی در بازارها و فروشگاه های آنلاین بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، از سال 1397 و به دنبال محدودیت های ارزی، طبق مصوبه اولیه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا واردات لوازم خانگی تا پایان سال 1400 ممنوع اعلام شد.

پس از اتمام انقضای این مصوبه انتظار می رفت که با توجه به نیاز بازار، واردات این محصول آزاد شود با این حال وزارت صمت اعلام کرد که تولیدکنندگان که بالغ بر 1500 واحد کوچک و بزرگ هستند می توانند نیاز بازار را تأمین کنند و حتی برنامه صادرات نیز دارند.

بنابراین ممنوعیت واردات لوازم خانگی مجدد تمدید شد.

یکی از نکات اصلی در ممنوع کردن واردات این محصول -علاوه بر محدودیت های ارزی- حمایت از تولید داخل و کمک به توانمند شدن این صنعت اعلام شده بود.

موافقان ممنوعیت واردات لوازم خانگی معتقد هستند که به دلیل تعدد تولیدکنندگان، برچسب انحصاری به بازار لوازم خانگی ایران نمی چسبد و از سویی دیگر با توجه به وضعیت تأمین مواد اولیه و نوسانات نرخ ارز که در تأمین مالی و فروش صنایع نیز چالش ایجاد کرده، شرایط برابر برای رقابت با تولیدکنندگان خارجی در بازار کشور فراهم نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه بی دردسر لوازم خانگی قاچاق/ نتیجه ممنوعیت واردات چه بود؟

عرضه بی دردسر لوازم خانگی قاچاق/ نتیجه ممنوعیت واردات چه بود؟