مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 12:152023-06-27حوادث

شناسایی بیش از 300 گونه گیاه دارویی در مازندران


رییس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری گفت: بیش از 8000 گونه گیاهی در ایران شناسایی شده که حدود 2300 گونه از گیاهان مرتعی دارای خواص دارویی است که در مازندران نیز بیش از 300 گونه گیاهی با خواص دارویی و درمانی شناسایی شده است.

- ایسنا/مازندران رییس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری گفت: بیش از 8000 گونه گیاهی در ایران شناسایی شده که حدود 2300 گونه از گیاهان مرتعی دارای خواص دارویی است که در مازندران نیز بیش از 300 گونه گیاهی با خواص دارویی و درمانی شناسایی شده است.

نعمت الله کوهستانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله به منظور احیاء و توسعه رویشگاه های گیاهان دارویی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری اقدام به عملیات بیولوژیکی ازجمله کپه کاری با گیاهان دارویی در مراتع استان با مشارکت بهره برداران و مجریان طرح های مرتعداری نموده است.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از تخریب مراتع و حفظ گیاهان دارویی و توسعه پایدار، هر گونه بهره برداری غیر مجاز و غیر اصولی گیاهان دارویی از سطح مراتع استان ممنوع بوده و بهره برداری فقط در قالب طرح های بهره برداری از گیاهان دارویی و رعایت قوانین و مقررات صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی بیش از 300 گونه گیاه دارویی در مازندران

شناسایی بیش از 300 گونه گیاه دارویی در مازندران