مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 07:152023-07-18بين الملل

آمریکایی ها دست از سر تیک تاک بر نمی دارند


قانونگذاران آمریکایی چندماه پیش در جلسه استماعی تقریباً 5ساعته، نشان دادند تیک تاک به میدان اصلی جنگ بین آمریکا و چین تبدیل شده است.

اکنون هم بعد از گذشت چندماه و بلاتکلیفی لایحه آمریکا در این خصوص، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، پلتفرمی که ابتدا در چین طراحی و پیاده سازی شد، به آمریکا پا گذاشت و در چندین سال اخیر به سرعت جوانان و بزرگسالان آمریکایی مجذوب خود ساخت.

تیک تاک با امکان ایجاد و به اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه، به فناوری مشهوری در جوامع آمریکا تبدیل شده است.

اما  محبوبیت برای این پلتفرم آنقدرها هم شانس کافی را نیاورد تا جایی که مقامات این کشور با ادعاهای جاسوسی چین از آن ها و نگرانی در مورد امنیت یقه این پلتفرم را گرفتند.

این پلتفرم چینی که میلیون آمریکایی را به خود جذب کرده و در آنجا بسیار طرفدار دارد، اکنون مورد غضب سناتورها قرار گرفته است، آن ها به بهانه های مختلفی از جمله امنیت ملی و تأثیر آن بر رقابت فناوری، فشارهایی را بر تیک تاک اعمال کرده و در نهایت کند شدن لایحه در مورد آن را به  لابی گری این پلتفرم نسبت داده اند.

در این راستا سناتورها لایحه  سرکوب تیک تاک را معرفی کردند؛ رییس کمیته اطلاعات سنا از این قانون حمایت کرده و خبر داده که  قانونگذاران در حال بررسی تغییراتی برای رفع نگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکایی ها دست از سر تیک تاک بر نمی دارند

آمریکایی ها دست از سر تیک تاک بر نمی دارند