مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 11:402023-06-25بين الملل

تهدید دولت شرق لیبی به توقف صادرات نفت و گاز


دولت شرق لیبی دولت مستقر در پایتخت این کشور را که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده به هدر رفتن عواید نفتی متهم و تهدید کرد که صادرات نفت و گاز در شرق لیبی را متوقف خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، اسامه حماد ، مامور تشکیل کابینه از سوی پارلمان لیبی تهدید کرد که در شرایطی که دولت مستقر در پایتخت این کشور به هدر رفتن درآمدهای انرژی ادامه می دهد، صادرات نفت و گاز از مناطق تحت کنترل خود را متوقف خواهد کرد.

اسامه حماد روز شنبه در بیانیه ای گفت که در اولین گام تصمیمی برای تصرف اداری درآمدهای نفتی از سال 2022 که بیش از 130 میلیارد دینار (حدود 27 میلیارد دلار) بوده، گرفته است.

نخست وزیر دولت شرق لیبی که با دولت موسوم به وحدت ملی لیبی در طرابلس بر سر مشروعیت درگیر است، تاکید کرد که برای برداشتن گام های بیشتر از این نیز آماده است که از جمله آن ممانعت از پمپاژ نفت و گاز و توقف صادرات آنها از طریق دستیابی به حکم قضایی در این خصوص است.

وی افزود: در صورت لزوم به قوه قضاییه مراجعه و دستور اعلام قوه قهریه را دریافت خواهد کرد.

(قوه قهریه یا فورس ماژور یک رویه قانونی است که به شرکت ها اجازه می دهد تا خود را از تعهدات قراردادی در پرتو شرایط خارج از اراده خود رها کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید دولت شرق لیبی به توقف صادرات نفت و گاز

تهدید دولت شرق لیبی به توقف صادرات نفت و گاز