مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 05:352023-07-05بين الملل

سازمان ملل: بیش از 71 میلیون مهاجر داخلی در جهان وجود دارد


شورای حقوق بشر سازمان ملل برآورد کرد بیش از71 میلیون نفر تا پایان سال 2022 در اثر عواملی همچون خشونت، بلایا و تغییرات اقلیمی مجبور به مهاجرت در داخل وطنشان شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شورای حقوق بشر سازمان ملل از مهاجرت داخلی بیش از 71 میلیون نفر در جهان تا پایان سال 2022 در اثر عواملی شامل جنگ، خشونت، بلایا، تغییرات آب وهوایی و نقض حقوق بشر خبر داد.

به نوشته خبرگزاری یونایتد پرس اینترنشنال ، پائولا گاویریا بتانکور ، یک گزارشگر حقوق بشری ویژه سازمان ملل در کنفرانس شورای حقوق بشر این سازمان در شهر ژنو گفت، تعداد کسانی که در جهان در اثر عوامل مختلف مجبور به مهاجرت داخلی شده اند از هر زمان بیشتر شده است.

او در کنفرانس شورای حقوق بشر با موضوع وضعیت مهاجران داخلی در جهان و تداوم تهدید تغییرات اقلیمی گزارشی را درباره وضعیت مهاجران داخلی در جهان ارائه داد.

وی اظهار کرد: صرف ارائه این ارقام نمی تواند ابعاد، شدت، پیچیدگی و بزرگی رنجهای انسانی اشخاصی که در داخل وطنشان آواره شده اند را بازتاب دهد.

  او خاطر نشان کرد: آوارگی سبب از هم پاشیدن زندگی انسان ها تا سالها و نسل ها، به وجود آمدن سختی ها و مصائب شدید، فروپاشیدن خانواده ها، قطع روابط فرهنگی و اجتماعی، مختل شدن فرآیند توسعه و تحصیل و سلب دسترسی به ملزومات حیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل: بیش از 71 میلیون مهاجر داخلی در جهان وجود دارد

سازمان ملل: بیش از 71 میلیون مهاجر داخلی در جهان وجود دارد