مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 10:502023-07-01اقتصادي

چشم اندازصادرات در خراسان جنوبی/ورود به بازارهای بزرگ یک نیاز است


رییس اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به چشم انداز صادرات در خراسان جنوبی گفت: باید پروژه گذر از بازار افغانستان را کلید زده و به بازارهای بزرگتر بیندیشیم.

- علیرضا خامه زر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در مورد بازگشایی بازارچه های مرزی خراسان جنوبی رایزنی های متعددی در سطح مقامات بلند پایه انجام شده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه موضوع بازگشایی بازارچه های مرزی استان تبدیل به یک موضوع فرسایشی شده است، بیان کرد: البته رایزنی ها در این زمینه همچنان ادامه دارد و پیگیر موضوع هستیم.

وی ادامه داد: نداشتن زیرساختهای لازم صادراتی در مرز در طرف افغانستان برای دریافت حقوق دولتی و نبود نیروهای متخصص برای استقرار در مرز از دلایل تمایل نداشتن دولت افغانستان به فعال شدن بازارچه های مرزی مشترک با ایران است.

اهمیت بازار صادراتی افغانستان خامه زر با تأکید بر اینکه بازگشایی بازارچه های مرزی نیاز به پروتکل های دوجانبه و همکاری مشترک دارد، بیان کرد: اهمیت بازار صادراتی افغانستان به واسطه مرز مشترک و جمعیت آن بر ما پوشیده نیست ولی نباید تنها به یک بازار صادراتی تکیه کرد.

رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با اشاره به تنوع اقلام صادراتی در کشور افغانستان، یادآور شد: کشورهای هم مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشم اندازصادرات در خراسان جنوبی/ورود به بازارهای بزرگ یک نیاز است

چشم اندازصادرات در خراسان جنوبی/ورود به بازارهای بزرگ یک نیاز است