مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 17:552023-07-06سياسي

ضرورت ورود حوزه علمیه به عرصه فناوری های نوین و هوش مصنوعی


مدیر حوزه های علمیه بر ضرورت ورود حوزه به فناوری های نوین تاکید و بهره گیری از ابزارهای به روز را از جمله دستاوردهای حوزه معاصر برشمرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح رویداد تبادل فناوری اطلاعات در حوزه علوم و فرهنگ اسلامی که در سالن امین مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد اظهار داشت: ستاد راهبری هوش مصنوعی تلاش دارد تا زنجیره ای از فناوری های نوین و به روز را در ابعاد مختلف و مورد نیاز شکل دهد.

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: ورود حوزه علمیه به فناوری های جدید و پیشرو از جمله هوش مصنوعی تنها منحصر به قلمروی معارف و علوم اسلامی نمی شود.

وی با تاکید بر تهیه نقشه جامع از نیازها و افراد فعال در عرصه هوش مصنوعی و فناوری های نوین به منظور شناسایی نیازها و پاسخ به آنها بیان داشت: حوزه علمیه می بایست با دقت در مبانی فلسفی، فقهی و اخلاقی ناظر به فناوری های نوین، حرکت هوش مصنوعی را در کشورمان و همچنین در دنیا راهبری کند که ستاد راهبری فناوری های هوشمند در حوزه علمیه این مسئولیت را بر عهده دارد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: بهره گیری و استفاده از ابزارهای نوین و به روز از جمله دستاوردهای حوزه معاصر است و ضرورت دارد تا در قلمرو مبانی مختلف فقهی، فلسفی، کلامی مقوله هوش مصنوعی ورود کرده و این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت ورود حوزه علمیه به عرصه فناوری های نوین و هوش مصنوعی

ضرورت ورود حوزه علمیه به عرصه فناوری های نوین و هوش مصنوعی