مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 تیر 1402 ساعت 12:502023-07-21سياسي

روایتی از همایش شیرخوارگان حسینی در زنجان


پشت سر چند مادر که فرزندان شیرخواره خود را که تن پوش سبز تن داشتند و به آغوش کشیده بودند وارد مراسم شدم نوای یا علی اصغر(ع) در سالن می پیچید و کودکانی که بی تابی می کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، یک هزار و 400 سال است که از واقعه کربلا و روز عاشورا سپری می شود، روزی که امام حسین(ع) تمام یارانش را از دست داد و کسی را نداشت جزء علی اصغر(ع)، روایت های مختلفی از شهادت علی اصغر(ع) شده است.

روایت می شود، آن روز صدای گریه و ناله بازماندگان امام حسین (ع) از خیمه ها به آسمان برخاست، امام به سوی خیمه ها رهسپار شد و روبه سوی بازماندگانش کرد و گفت، شما را چه شده است و برای چه گریه می کنید؟ گفتند؛ این طفل شیرخواره سه روز است که آب نخورده است.

آن روز امام حسین (ع) طفل شش ماهه خود را بر روی دست گرفت و بلند کرد و گفت؛ این طفل شیرخواره از شدت عطش بر خود می نالد، به طرف لشکر رفت که ناگهان تیر سه شعبه زهرآلود حرمله بن کاهل اسد بر گلوی علی اصغر (ع) نشست، آنگاه کف دست هایش را زیر گلوی تیر خورده ی شش ماهه خود گرفت و سپس خون شیرخواره اش را به آسمان افشاند و رو به بارگاه خدا کرد و گفت: خدایا شاهد باش، این قوم بر ذریه پیغمبرت (ص) رحم نکردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از همایش شیرخوارگان حسینی در زنجان

روایتی از همایش شیرخوارگان حسینی در زنجان