مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 13:502023-06-28اقتصادي

شمارش معکوس برای بهره برداری از آخرین فاز پارس جنوبی/ سکوی فاز 11 با موفقیت نصب شد


به گزارش  گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ با اجرایی شدن موفقیت آمیز عملیات جداسازی سکوی کامل (Top Side) فاز 12 و نصب در موقعیت فاز 11 پارس جنوبی در صبح امروز چهارشنبه هفتم تیرماه؛ - با نصب موفقیت آمیز نخستین سکوی فاز 11 پارس جنوبی؛ شمارش معکوس برای بهره برداری از آخرین فاز میدان مشترک گازی پارس جنوبی؛ آغاز شد.

به گزارش  گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ با اجرایی شدن موفقیت آمیز عملیات جداسازی سکوی کامل (Top Side) فاز 12 و نصب در موقعیت فاز 11 پارس جنوبی در صبح امروز چهارشنبه هفتم تیرماه؛ این فاز به عنوان آخرین فاز میدان مشترک گازی پارس جنوبی در آستانه بهره برداری اولیه در نیمه نخست سال جاری قرار گرفت.

عملیات نصب نخستین سکوی فاز 11 که پس از جداسازی سکوی SP 12 C از فاز 12 در روز های پایانی سال گذشته و ارسال و نصب در موقعیت SP 11 B فاز 11 پارس جنوبی در هفته نخست تیرماه سال جاری، با وجود مشکلات گوناگون که مهم ترین آن تحریم های طولانی و محدودیت های ناشی از آن است به همت و توان ایرانی با موفقیت انجام شده است.

این عملیات گامی مهم در تحقق بهره برداری از فاز 11 به شمار آمده و بیانگر توان فنی و دانش متخصصین داخلی و آمادگی شرکت های ایرانی جهت انجام پروژه هایی مشابه در سطح منطقه و بین الملل و یکی از بی نظیرترین عملیات های فراساحل در صنعت نفت ایران تا به امروز است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمارش معکوس برای بهره برداری از آخرین فاز پارس جنوبی/ سکوی فاز 11 با موفقیت نصب شد

شمارش معکوس برای بهره برداری از آخرین فاز پارس جنوبی/ سکوی فاز 11 با موفقیت نصب شد