مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 19:202023-07-08بين الملل

آیا دیپلماسی زلزله رابطه ترکیه و یونان را نجات می دهد؟


پس از سال ها تنش بین دو همسایه، در پی زلزله ترکیه در زمستان امسال که بیش از 50 هزار کشته برجای گذاشت، روابط دیپلماتیک بین ترکیه و یونان به سرعت و به طور قابل توجهی تغییر کرد.

- محمود فاضلی، کارشناس سیاست خارجی در یادداشت اختصاصی برای جماران نوشت: رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه و میتسوتاکیس نخست وزیر یونان، در حاشیه نشست سران ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی (11 و 12 ژوییه -20 و 21 تیرماه) دیدار و گفتگو خواهند کرد.

افکار عمومی دو کشور انتظار دارند این ملاقات که پس از انتخابات در دو کشور برگزار می شود، گام جدیدی به سوی تنش زدایی بین این دو کشور همسایه باشد.

میتسوتاکیس نخست وزیر یونان پس از پیروزی قاطعانه در انتخابات پارلمانی اخبر و همزمان با آغاز دوره جدید چهار ساله خود، وعده اصلاحات بزرگ می دهد.

اگرچه او اشاره ای به نوع این اصلاحات نکرده اما این اصلاحات علاوه بر موضوعات متنوع اقتصادی و معیشتی، می تواند شامل گام های جدیدی در عرصه سیاست خارجی باشد.

او اخیرا با اشاره به دیدار با اردوغان گفته است: حتی اگر اختلافات بین دو کشور برطرف نشود، ممکن است تنش در دریای اژه و شرق مدیترانه به تدریج کاهش یابد.

به دنبال پیروزی قاطعانه حزب محافظه کار یونان در انتخابات، اردوغان رییس جمهوری ترکیه در یک تماس تلفنی به میتسوتاکیس نخست وزیر جدید یون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا دیپلماسی زلزله رابطه ترکیه و یونان را نجات می دهد؟

آیا دیپلماسی زلزله رابطه ترکیه و یونان را نجات می دهد؟