مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 12:252023-07-04سياسي

رشت آماده میزبانی جشن بزرگ غدیر +جزییات


جشن بزرگ مهمانی یک کیلومتری عید غدیر و با مشارکت مواکب گیلان در پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب شهر رشت برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، عید غدیر یکی از مهم ترین اعیاد شیعیان جهان در تاریخ اسلام است که هرساله در نقاط مختلف و به ویژه کشورهای مسلمان برگزار می شود که بنا بر ادعای تاریخ نگاران، پس از تأسیس آل بویه به عنوان نخستین حکومت شیعی در جهانکه خواستگاه آن دیلمان بود، جشن عید غدیر به صورت رسمی برگزار می شد.

گیلانیان بر این باورند که در دهه امامت و روز عید غدیر کار بزرگ و وظیفه انقلابی برای پاسداشت این روز بر روی دوششان است و باید هر کسی که دلش در گرو اعتقاد به اسلام و ایمان به قرآن کریم است، سهیم ولو اندک در برپایی جشن بزرگ غدیر داشته باشد.

هرساله در روز عید غدیر، جوانان مومن گیلان خواهان برگزاری جشنی باشکوه در سطح شهرستان رشت هستن و این درخواست تبدیل به مطالبه ای فراگیر شد تا شهرداری رشت با مدیریت جدید خود پای کار آمده و با استفاده از ظرفیت جوانان مؤمن و انقلابی و همچنین مواکب موجود در سطح شهر رشت، خود را آماده برگزاری جشن بزرگ غدیر کند.

از چندی پیش بود که در فضاهای مجازی، مردم و گروه های مذهبی در شهر رشت خواهان برگزاری جشنی به بزرگی نام غدیر در این شهر بودند و روز گذشته شهردار رشت از برپایی جشن بزرگ غدیر در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشت آماده میزبانی جشن بزرگ غدیر +جزییات

رشت آماده میزبانی جشن بزرگ غدیر +جزییات