مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 09:362023-07-03اقتصادي

ظرفیت های مغفول مانده تجارت «سومار» و «بغداد»


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، در نشست کمیسیون تجارت و حمل و نقل اتاق کرمانشاه که با حضور محمدی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه، رییس کمیسیون تجارت اتاق کرمانشاه، ناظر و مدیرکل گمرکات استان و معاونین ذی ربط، مدیر گمرک سومار، نماینده سازمان صمت، راهداری و حمل و نقل و جمعی از تجار و بازرگانان برگزار شد، مشکلات مرز سومار بررسی شد.

حیدر کدیور، رییس اتاق کرمانشاه در این نشست از مرز سومار به عنوان یک مرز استراتژیک برای تبادلات تجاری با بخش عربی عراق یاد کرد که به واسطه دسترسی مناسب و کوتاه به بغداد می تواند دروازه ورود کالاهای ایرانی از مسیر کرمانشاه به عراق باشد.

وی مشکل کنونی این مرز را عدم امکان تردد تجار دو طرف دانست که بر روند تعاملات تجاری اثرگذار است و خواستار حل این موضوع با پیگیری های مدیران و رایزنی با مقامات عراقی شد.

رییس اتاق کرمانشاه اظهار کرد: مشکل دیگر این مرز کمبود زیرساخت ها به دلیل عدم اجرای طرح جامع است که تقاضا داریم با همراهی اداره کل راهداری و پایانه ها این مسئله نیز هرچه زودتر مرتفع شود.

عبدالوحید محمدی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه تعاملات مرزی مقوله ای دو طرفه است، افزود: برخی از مشکلاتی که د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت های مغفول مانده تجارت «سومار» و «بغداد»

ظرفیت های مغفول مانده تجارت «سومار» و «بغداد»