مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 11:202023-06-25اقتصادي

سد معشوره مطالبه جدی مردم لرستان


سد تنگ معشوره یا گاشمار بعد از گذشت دو دهه از شروع کلنگ زنی هنوز بهره برداری نرسیده و بهره برداری از آن مطالبه جدی مردم لرستان است.

- ایسنا/لرستان سد تنگ معشوره یا گاشمار بعد از گذشت دو دهه از شروع کلنگ زنی هنوز بهره برداری نرسیده و بهره برداری از آن مطالبه جدی مردم لرستان است.

سد معشوره جز طرح های پنج گانه ای بوده که از نتیجه مطالعات دهه 1300 و بعد از رخداد سیلاب عظیم و پرخسارتی که دشت خوزستان را درنوردید، در کنار سد دز، کارون و گتوند جانمایی شده است.

پس از سیل ویرانگر فروردین ماه 1398 در لرستان در یک فرایند مطالعاتی و مشارکتی با وزارت نیرو، مجوز نهایی تخصیص آب استان در تاریخ 27 خرداد سال 1400 ابلاغ شد که بر اساس آن تخصیص سد تنگ معشوره به میزان 185 میلیون مترمکعب شامل 19 میلیون مترمکعب شرب کوهدشت و دلفان، 7 میلیون مترمکعب صنعت کوهدشت و دلفان، 74 میلیون مترمکعب کشاورزی دشت های پلدختر و شیراوند و 85 میلیون مترمکعب برای کشاورزی کوهدشت به همراه 300 میلیون مترمکعب حجم کنترل سیلاب ابلاغ شده است و لرستانی ها همچنان منتظر سرعت بخشیدن به احداث آن هستند.

احسان کرم زاده مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان در این خصوص در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: یک سری مشکلات زیست محیطی بر سد معشوره وارد شده بود که مطالعات آن در حال به روز شدن و مطالعه اولیه آن از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد معشوره مطالبه جدی مردم لرستان

سد معشوره مطالبه جدی مردم لرستان