مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 09:102023-07-15دانش

ساخت نوعی داربست برای بافت لیفی دیسک بین مهره ای


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، الهام رحیم طرقی دانش آموخته ای دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح «طراحی، مشخصه یابی مکانیکی و ساخت داربست ژلاتین تقویت شده با نخ PLLA برای بافت لیفی دیسک بین مهره ای» با بیان اینکه دیسک بین مهره ای کمک به حرکت، - محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شدند نوعی داربست کاربردی در صنعت پزشکی را بسازند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، الهام رحیم طرقی دانش آموخته ای دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح طراحی، مشخصه یابی مکانیکی و ساخت داربست ژلاتین تقویت شده با نخ PLLA برای بافت لیفی دیسک بین مهره ای با بیان اینکه دیسک بین مهره ای کمک به حرکت، تحمل وزن و انعطاف پذیری ستون فقرات می کند، گفت: دیسک بین مهره ای یک بافت غضروفی و لیفی است که از دو بخش هسته دیسک و حلقه لیفی تشکیل شده است.

وی افزود: روش معمول برای کاهش درد کمر، جایگزینی دیسک مصنوعی است.

اگرچه دیسک های مصنوعی حفظ حرکات و ارتفاع فضای دیسک را تسهیل می کنند، امّا ممکن است باعث سایش شوند که سبب پوکی استخوان و دیگر اثرات زیان آور می شود.

محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: به عنوان یک جایگزین برای این رویکرد، ساختار های دیسک بین مهره ای مهندسی بافت شده، مزایای زیستی را در حالی که به حفظ ویژگی های ضروری حرکت طبیعی و ترمیم فضای دیسک می پردا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت نوعی داربست برای بافت لیفی دیسک بین مهره ای

ساخت نوعی داربست برای بافت لیفی دیسک بین مهره ای