مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 09:002023-07-09اقتصادي

افتتاح 12 ایستگاه مترو تا پایان سال


مدیرعامل شرکت مترو تهران در مورد 12 ایستگاه مترویی که قرار است در سال جاری افتتاح شود، توضیحاتی ارائه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، محسن هرمزی در گفت و گو با ایسنا، در مورد ویژگی 12 ایستگاه مترویی که بنا به سخنان شهردار تهران در سال جاری افتتاح خواهد شد، گفت: براساس برنامه ریزی ها، یکی از ایستگاه ها میدان کتاب و یک کیلومتر مسیر تونلی خط 7 است که از نکات بارز معماری ایستگاه میدان کتاب، نوع طراحی مینیمال آن است که در عین زیبایی ایستگاه، هزینه های اجرا و بهره برداری آتی از سازه ها را نیز تقلیل می دهد؛ البته شاخص ایرانی – اسلامی بودن در معماری این ایستگاه نیز لحاظ شده است.

حتی نوع نورپردازی سالن ها و معابر داخلی ایستگاه نیز متفاوت از گذشته بوده و این امر ضمن تلطیف فضاهای زیرزمینی، چشم انداز بصری آن را هم زیباتر می سازد.

وی ادامه داد: این ایستگاه ضمن آنکه ارتباط موضوعی منسجم تری با محیط پیرامونی خود برقرار می سازد، در افزایش کیفیت بصری فضاهای شهری نیز نقش آفرینی پررنگ تری ایفاء کرده و در عین حال هزینه اجرا و نگهداری از آن کاهش خواهد یافت.

در واقع مصالح جدید استفاده  شده که از طول عمر مفید بیشتری برخوردار هستند و فناوری های روز دنیا مدنظر قرار گرفته است، در عین رعایت الگوی ایرانی – اسلامی، نمای زیباتری را در منظر عمومی به نمایش خواه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح 12 ایستگاه مترو تا پایان سال

افتتاح 12 ایستگاه مترو تا پایان سال