مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 08:052023-07-02پزشكي

پوشش بیش از 99 درصدی غربالگری نوزادان کرمانشاهی


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از پوشش بیش از 99 درصدی غربالگری نوزادان از نظر کم کاری بدو تولد تیرویید در کرمانشاه خبر داد.

- ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: غربالگری نوزادان نوعی از خدمات بهداشتی و مراقبتی است تا شرایط نوزاد از نظر سلامتی و بیماری کنترل شود.

وی افزود: غربالگری برای تضمین سلامتی نوزادان انجام می شود و در صورتی که نتایج تست ها برای برخی از نوزادان نشان دهنده بیماری یا آسیب باشد اقدامات درمانی در اسرع وقت آغاز می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: تست های مربوطه پس از تولد نوزاد و در سه تا پنج روزگی از نظر ابتلاء به کم کاری تیرویید، فنیل کتونوری و میزان شنوایی انجام می شود.

شکیبا بیان کرد: بیماری کم کاری تیرویید نوزادان وضعیتی از کمبود هورمون تیرویید قابل درمان است که در صورت عدم تشخیص به موقع و یا درمان نامناسب می تواند موجب بروز عقب ماندگی شدید و اختلال در رشد کودک شود و بار مالی سنگینی بر خانواده و جامعه وارد کند.

وی ادامه داد: در حالی که با انجام یک آزمایش ساده و تشخیص به موقع، درمان به سادگی و ارزان انجام می شود و با حفظ ضریب هوشی طبیعی بیمار، فردی سالم و مولد تحویل جامعه داده خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوشش بیش از 99 درصدی غربالگری نوزادان کرمانشاهی

پوشش بیش از 99 درصدی غربالگری نوزادان کرمانشاهی