مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 08:002023-07-13پزشكي

آرایشگرهای زنانه با ریسک بالای سرطان تخمدان روبرو هستند


یک مطالعه جدید نشان می دهد که متخصصان زیبایی نسبت به زنان معمولی با احتمال بسیار بیشتر ابتلا به سرطان تخمدان روبرو هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از مدیسن نت، طبق گزارش محققان دانشگاه مونترال کانادا، آرایشگرانی که یک دهه یا بیشتر در این شغل مشغول به کار هستند با سه برابر خطر ابتلاء به سرطان تخمدان مواجهند.

برخی مشاغل دیگر نیز خطر ابتلاء به سرطان تخمدان را در زنان افزایش می دهند، از جمله حسابداری، ساخت و ساز، صنعت پوشاک و فروش و خرده فروشی.

آنیتا کوشیک محقق ارشد این مطالعه، می گوید: نتایج نشان می دهد که اشتغال در مشاغل خاص و قرار گرفتن در معرض شغلی خاص ممکن است با افزایش خطر ابتلاء به سرطان تخمدان مرتبط باشد.

برای این مطالعه، تیم تحقیق حدود 490 زن مبتلا به سرطان تخمدان را در مونترال بین سال های 2010 تا 2016 شناسایی کرده و آنها را با حدود 900 زن که سرطان تخمدان نداشتند مقایسه کردند.

این زنان باید جزییات هر شغلی را که حداقل به مدت شش ماه انجام می دادند، گزارش می دادند.

محققان از یک ماتریس قرار گرفتن در معرض شغل برای محاسبه قرار گرفتن شرکت کنندگان در معرض عوامل شیمیایی خاص در محل کار استفاده کردند.

محاسبات نشان داد که داشتن برخی مشاغل برای یک دهه یا بیشتر ممکن است با افزایش خطر ابتلاء به سرطان تخمدان مرتبط باشد: • ساخت و ساز با افزایش حدود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آرایشگرهای زنانه با ریسک بالای سرطان تخمدان روبرو هستند

آرایشگرهای زنانه با ریسک بالای سرطان تخمدان روبرو هستند