مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 10:252023-07-07سياسي

اختلافات در میدان مشترک گازی آرش باید در چارچوب مذاکرات دیپلماتیک حل شود


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه ایران به هیچ وجه از منافع خود در میدان مشترک گازی آرش کوتاه نخواهد آمد، گفت: تا زمان حل شدن اختلافات نباید هیچ کشور حق بهره برداری و توسعه میدان مشترک گازی آرش را داشته باشد.

- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه ایران به هیچ وجه از منافع خود در میدان مشترک گازی آرش کوتاه نخواهد آمد، گفت: تا زمان حل شدن اختلافات نباید هیچ کشور حق بهره برداری و توسعه میدان مشترک گازی آرش را داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصطفی نخعی در جمع خبرنگاران با اشاره به مواضع کشورهای کویت و عربستان پیرامون میدان مشترک گازی آرش، بیان کرد: ما میدان های مشترک زیادی با کشورهای همسایه داریم و در همه برنامه های توسعه کشور نیز بر توجه و تمرکز نسبت به میادین مشترک تاکید شده است.

عدم برنامه ریزی و تمرکز ما در تمامی سال های گذشته در میدان گازی مشترک آرش باعث شده تا عملا کشورهای رقیب ما میدان دار شوند و برای توسعه آن وارد عمل شوند اما متاسفانه ما کار خاصی در این خصوص انجام ندادیم.

بنابراین اشکال اول به مسئولین کشور ما بازمی گردد چراکه در طول سال های گذشته تمرکز و فعالیت خاصی در توسعه میدان مشترک گازی آرش نداشتیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلافات در میدان مشترک گازی آرش باید در چارچوب مذاکرات دیپلماتیک حل شود

اختلافات در میدان مشترک گازی آرش باید در چارچوب مذاکرات دیپلماتیک حل شود