مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 11:302023-07-03فناوري

انتقال 10 برابر سریعتر داده ها با لیزر ماهواره ای چین


اولین آزمایش ارتباط نوری ماهواره به زمین با سرعت فوق العاده در چین انجام شد که این ارتباط تنها بیش از 100 ثانیه به طول انجامید.

- اولین آزمایش ارتباط نوری ماهواره به زمین با سرعت فوق العاده در چین انجام شد که این ارتباط تنها بیش از 100 ثانیه به طول انجامید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، شرکت چنگوانگ(Changguang Satellite Technology)، یک شرکت دولتی مستقر در استان جیلین چین، از دستیابی به یک نقطه عطف بزرگ در فناوری فضایی با استقرار موفقیت آمیز ارتباطات پرسرعت مبتنی بر لیزر در ماهواره های تجاری خبر داد.

این پیشرفت، سرعت انتقال اطلاعات از فضا به زمین را 10 برابر افزایش داده و به سرعت چشمگیر 10 گیگابیت در ثانیه (Gbps) رسیده است.

این پیشرفت از طریق لیزرهایی که به عنوان حامل داده عمل می کنند و طیف بسیار گسترده تری نسبت به فناوری مایکروویو سنتی ارائه می دهند، ممکن می شود.

انتظار می رود استقرار این فناوری پیشرفته، ارتباطات زمینی با ماهواره ها را متحول کند.

نتایج پیشگامانه و مزایای لیزر این آزمایش موفقیت آمیز با حضور پژوهشگرانی از مؤسسه تحقیقات اطلاعات هوافضا(AIR)، شاخه ای از آکادمی علوم چین انجام شد که با استفاده از لیزر، پیوند ماهواره به زمین را برقرار کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال 10 برابر سریعتر داده ها با لیزر ماهواره ای چین

انتقال 10 برابر سریعتر داده ها با لیزر ماهواره ای چین