مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 16:002023-07-04اجتماعي

تربیت دینی در برخی مدارس یزد رنگ باخته/سطحی نگری حاصل علم بی تفکر


آموزش محور شدن مدارس استان یزد، آنها را تا حدی از سایر وظایف آموزش و پرورش از جمله تربیت دینی و اخلاقی دور کرده در حالی که اهمیت این بخش از وظایف کمتر از آموزش نیست.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها - سمیه گلابگیریان: تمرکز خانواده های یزدی به امر آموزش و فشار وارد کردن به دانش آموزان از یک طرف و درخواست های بسیار از مدارس برای افزایش فعالیت های آموزشی برای قبولی در کنکور، مدارس را از فعالیت در حوزه های تربیتی به ویژه تربیت دینی دور کرده است.

درخشش یزدی ها در کنکور و کسب رتبه های برتر در دهه های متوالی نشان می دهد که اگر آموزش و پرورش در حوزه آموزش تمرکز کرده و چنین دستاوردی داشته است، به طور قطع در حوزه های تربیتی به ویژه تربیت دینی نیز توانمند است اما این مهم باید به مطالبه والدین دانش آموزان نیز تبدیل شود.

تمرکز بر امر آموزش، دستاوردهای مثبتی به همراه داشته اما برخی ناکامی ها در این مسیر تبعات عکس داشته در حالی که اگر در روند آموزش و پرورش، بر فعالیت های پرورشی و تربیتی نیز تمرکز می شد، حتی در بحث آموزش نیز کارگشا بود.

ضرورت تبدیل تربیت دینی به مطالبه والدین یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد که بارها توجه به تربیت دینی را مورد تاکید قرار داده و آن را مطالبه جدی از معلمان می داند، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تربیت دینی در برخی مدارس یزد رنگ باخته/سطحی نگری حاصل علم بی تفکر

تربیت دینی در برخی مدارس یزد رنگ باخته/سطحی نگری حاصل علم بی تفکر