مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 14:452023-07-02اجتماعي

مشاهده سمندر آتشین در منطقه حفاظت شده بوزین و مره خیل پاوه


رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان پاوه از مشاهده گونه سمندر آتشین برای اولین بار در منطقه حفاظت شده بوزین و مره خیل خبر داد.

- مشاهده "سمندر آتشین" در منطقه حفاظت شده "بوزین و مره خیل" پاوه ایسنا/کرمانشاه رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان پاوه از مشاهده گونه سمندر آتشین برای اولین بار در منطقه حفاظت شده بوزین و مره خیل خبر داد.

علی صدیقی پور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مشاهده پنج فرد سمندر آتشین در منطقه حفاظت شده بوزین و مره خیل شهرستان پاوه، گفت: این سمندرها در یکی از چشمه های منطقه مشاهده شدند.

وی از وجود هفت گونه سمندر در ایران یاد کرد که از این تعداد سه گونه شامل آتشین، لرستانی و کردستانی در غرب کشور مشاهده شده و عنوان کرد: از این تعداد اکنون دو گونه سمندر آتشین و سمندر خال زرد کردستانی در بوزین و مره خیل مشاهده شده است.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان پاوه پراکنش گونه سمندر آتشین را نیز عمدتا در لبنان، فلسطین، سوریه، ترکیه و غرب ایران اعلام و اظهار کرد: این گونه در دسته گونه های نزدیک به خطر است، اما غیرحفاظت شده است.

صدیقی پور از ویژگی های سمند آتشین هم یاد کرد که عمدتا در ایام بارانی و شب از زیستگاه خود خارج می شود و از همین رو مشاهده آن دشوار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده سمندر آتشین در منطقه حفاظت شده بوزین و مره خیل پاوه

مشاهده سمندر آتشین در منطقه حفاظت شده بوزین و مره خیل پاوه