مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 14:202023-06-22سياسي

برای توسعه و پیشرفت کشور باید به علوم پایه توجه شود


رییس فرهنگستان علوم با بیان اینکه برای توسعه و پیشرفت کشور باید به علوم پایه توجه شود، گفت: نامگذاری سال علوم پایه باید همه ما مخصوصا دولت ها و سازمان ها و همه کشور را متوجه اهمیت علوم پایه کند ولی مهم این است که این نیاز، - رییس فرهنگستان علوم با بیان اینکه برای توسعه و پیشرفت کشور باید به علوم پایه توجه شود، گفت: نامگذاری سال علوم پایه باید همه ما مخصوصا دولت ها و سازمان ها و همه کشور را متوجه اهمیت علوم پایه کند ولی مهم این است که این نیاز، در جان جامعه پدید آید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر رضا داوری اردکانی در نهمین دوره تجلیل از پژوهشگران جوان که امروز در فرهنگستان علوم برگزار شد، با بیان اینکه نظامی که اکنون در جهان و در علوم پدید آمده است، در درون خود یک نظام به هم بسته است، گفت: در جهان توسعه نیافته که علوم و تکنولوژی را به طور پراکنده اخذ کرده اند، پیدا است که این پیوستگی وجود ندارد و یا ضعیف است.

دکتر اردکانی با بیان اینکه مقام علم را شهرت و آرای همگانی تعیین می کند، خاطر نشان کرد: چهره این امر را در گزینش دانشجو و انتخاب رشته تحصیلی می توان یافت.

زمانی که در جایی علم، نظام دارد و آن نظام تحقق یافته است، جایگاه علوم کم و بیش مشخص است اما اگر این نظام نباشد، حتی در کشوری مانند ایران که مردمش اثاث خانه خود را می فروشند و صرف ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای توسعه و پیشرفت کشور باید به علوم پایه توجه شود

برای توسعه و پیشرفت کشور باید به علوم پایه توجه شود