مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 19:102023-07-17پزشكي

لزوم ایجاد مرکز توانبخشی برای کودکان اتیسم همدان


بیماران اتیسم با توجه به شرایط خاص خود نیازمند دریافت خدمات درمانی تخصصی هستند، اما حتی یک مرکز نگهداری و توابنخشی در استان وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان حسن خانجانی عصر امروز در بازدید از انجمن اتیسم اظهار کرد: فعالیت های این مؤسسه مردم نهاد ستودنی است، اما برای ارائه خدمات بهتر و جامع تر نیازمند کمک و همراهی دو دستگاه بهزیستی و علوم پزشکی هستند.

وی با بیان اینکه هنوز یک مرکز نگهداری و توابنخشی در همدان برای کودکان اتیسم وجود ندارد افزود: با توجه به نوع خدمات مورد نیاز و شرایط خاص این بیماران و اینکه نیازمند دریافت خدمات درمانی تخصصی هستند، بهزیستی موظف به حمایت از اینان است.

دادستان همدان تصریح کرد: اگر اتفاقی برای سرپرست خانواده بیافتد، هیچ مرکز نگهداری مستقل و بهره مند از ظرفیت و تجهیزات  مناسب برای بیماران اُتیسم وجود ندارد و این مسیله نگرانی های بسیاری برای خانواده ها ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: به گفته کارشناسان درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد، اما اگر شرایط نگهداری تا حدود قابل قبولی فراهم شود می توان با گفتاردرمانی و توانبخشی بخش قابل توجهی از علایم بالینی این بیماران را بهبود بخشید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم ایجاد مرکز توانبخشی برای کودکان اتیسم همدان

لزوم ایجاد مرکز توانبخشی برای کودکان اتیسم همدان