مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 08:352023-07-03اقتصادي

عزم دولت حل مشکل مسکن است/ بانک ها وام مسکن نمی دهند


نماینده مردم فریدون شهر در مجلس گفت: سیاست و عزم دولت بر این است که مشکل مسکن را حل کند، اما بانک ها اقدام به اعطای تسهیلات مسکن نمی کنند.

- حسین محمدصالحی در گفتگو با خبرنگار مهر ، درباره علت عدم تمکین بانک ها به پرداخت تسهیلات مسکن و هدایت اعتبارات خود به سمت مسائل دیگر، گفت: سیاست و عزم دولت بر این است که مشکل مسکن را حل کند و مجلس هم با دولت در این زمینه همراهی کاملی داشته است.

با وجود این، بانک مرکزی دستورالعمل درست و دقیقی به بانک ها درباره پرداخت تسهیلات مسکن به مردم نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه حدود 400 هزار تعهد مسکن از دولت قبل برای دولت سیزدهم به ارث گذاشته شده است، افزود: برخی از مردم در آن بازه زمانی 40 میلیون تومان سپرده در بانک ها گذاشتند و سپرده های آن ها مسدود شد، اما بانک ها به بهانه کمبود نقدینگی و اعتبار به این افراد تسهیلات مسکن ندادند.

اگر بانک ها همکاری نکنند، قانون جهش تولید مسکن روی زمین می ماند نماینده مردم فریدون شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بانک ها در حال حاضر با عدم اعطای وام به بخش مسکن، کار را متوقف کرده اند.

اگر رویه ای که بانک ها پیش گرفته اند به همین صورت ادامه پیدا کند، دولت به هیچ وجه نمی تواند سیاست ساخت یک میلیون مسکن را اجرایی کند و قانون جهش تولید مسکن مصوب مجلس هم روی زمین می ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزم دولت حل مشکل مسکن است/ بانک ها وام مسکن نمی دهند

عزم دولت حل مشکل مسکن است/ بانک ها وام مسکن نمی دهند