مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 12:252023-06-24اقتصادي

14 درصد روستاییان گیلانی از نعمت آب شرب محروم هستند


مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان با اشاره به اینکه 99 درصد مردم در 53 شهر این استان از آب شرب برخوردار هستند، گفت: 14 درصد روستاییان گیلان از آب شرب محروم هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مازیار علیپور صبح شنبه در نشست با اصحاب رسانه گیلان با بیان اینکه استان ما علی رغم بارش ها با محدودیت آبی مواجه است گفت: محدودیت آب شرب به قدری است که گیلان در خصوص تأمین آب روستایی دومین اعتبار را در کشور گرفته است و این بدان معناست راه زیادی تا آب رسانی کامل روستاهای گیلان در پیش داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به اینکه 99 درصد مردم در 53 شهر گیلان از آب شرب برخوردارند افزود: ساکنان 2 هزار و 500 روستا یعنی 14 درصد روستاییان گیلان از آب شرب محروم هستند.

وی با بیان اینکه در بهمن ماه سال 1400 تفاهم نامه با هدف آبرسانی به روستاها منعقد شده است ادامه داد: سهم گیلان در این طرح 711 روستا بود که در فاز اول طرح، 5 شهرستان گیلان در طرح نیامده بود لذا برای تعداد روستای باقی مانده در فاز 2 برنامه ریزی شد.

علیپور تصریح کرد: قرار است در فاز 2 طرح مذکور 890 روستای گیلان آبرسانی شود که از اواخر 1403 اجرای این فاز آغاز می شود.

علیپور با اعلام اینکه تصفیه خانه فخب رشت در حال بهره برداری است بیان کرد: حداقل 7 هزار و 150 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه فاضلاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

14 درصد روستاییان گیلانی از نعمت آب شرب محروم هستند

14 درصد روستاییان گیلانی از نعمت آب شرب محروم هستند