مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 18:302023-07-09بين الملل

محدودیت استفاده از اقلام آتش بازی در روز استقلال فرانسه از بیم خروش مجدد مردم


در بحبوحه تنش ها در فرانسه پس از قتل یک نوجوان توسط پلیس، دولت این کشور از بیم شعله ور شدن مجدد ناآرامی ها آتش بازی به مناسبت روز ملی فرانسه (روز باستیل) را محدود کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه تنش ها در فرانسه پس از  قتل یک نوجوان توسط پلیس، آتش بازی در خارج از مکان های عمومی مجاز به مناسبت روز ملی فرانسه (روز باستیل) ممنوع اعلام شد.

روزنامه گاردین روز یکشنبه نوشت که دولت فرانسه فروش، نگهداری، حمل و نقل و استفاده از اقلام آتش بازی را تا بعد از 15 ژوییه (شنبه 24 تیر) غیرقانونی اعلام کرد.

علت این تصمیم گیری جلوگیری از خطر اخلال جدی در نظم عمومی در جشن های روز استقلال فرانسه و بیم بروز مجدد خشونت اعلام شده است.

راکت های آتش بازی همراه با سنگ و بطری، در 6 روز ناآرامی های خشونت آمیز پس از تیراندازی مرگبار به نوجوان 17 ساله به شدت علیه پلیس استفاده شد.

راکت های آتش بازی افقی که می توانند به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسند، به دلیل ارزان بودن و در دسترس بودن، به سلاح مورد علاقه معترضان تبدیل شده اند.

  صدها معترض فرانسوی نیز روز شنبه، یک هفته بعد از تظاهرات خشونت آمیز در واکنش به قتل نوجوان 17 ساله به دست پلیس، با به چالش کشیدن ممنوعیتی که دولت فرانسه اعلام کرد در خیابانهای مرکز پاریس تظاهرات کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محدودیت استفاده از اقلام آتش بازی در روز استقلال فرانسه از بیم خروش مجدد مردم

محدودیت استفاده از اقلام آتش بازی در روز استقلال فرانسه از بیم خروش مجدد مردم