مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 11:402023-07-06اقتصادي

پروژه بادشکن غیرزنده با 11 روش مختلف در قم اجرا می شود


مدیرکل امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: پروژه بادشکن غیرزنده با 11 روش مختلف در قالب تفاهم نامه سه جانبه بین مرکز تحقیقات بیابان گانسوی چین، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم، وحید جعفریان مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور روز چهارشنبه از وضعیت اراضی حسین آباد میش مست و پروژه مقابله با بیابان زایی این منطقه بازدید کرد.

وحید جعفریان در این بازدید اظهار کرد: پروژه اجرای بادشکن غیرزنده به صورت نمونه در سطح 20 هکتار از مساحت حسین آبادمیش مست استان قم، با مشارکت دانشگاه منابع طبیعی و آبخیزداری تهران و سازمان منابع طبیعی اجرا می شود.

وی اضافه کرد: برای اجرا از 11 روش بادشکن غیرزنده از جمله بادشکن با نی، توری های کنفی و نمدی به صورت هم زمان استفاده می شود تا کاربردی ترین و بهترین روش انتخاب شود.

*30 میلیون هکتار از اراضی کشور تحت تاثیر فرسایش بادی است مدیرکل امور بیابان سازمان منابع طبیعی کشور، تصریح کرد: قرارگیری ایران در کمربند بیابانی جهان باعث شده تا بخش زیادی از مساحت ایران را مناطق خشک و بیابانی تشکیل دهد.

حدود 30 میلیون هکتار از اراضی کشور تحت تأثیر فرسایش بادی و 14 میلیون هکتار کانون بحرانی در 22 استان قرار دارد و  عوامل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه بادشکن غیرزنده با 11 روش مختلف در قم اجرا می شود

پروژه بادشکن غیرزنده با 11 روش مختلف در قم اجرا می شود