مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 18:552023-07-15بين الملل

دریای مرگ؛هر هفته 11کودک مهاجر در دریای مدیترانه جان خود را از دست می دهند


در نیمه اول سال جاری میلادی 289 کودک دختر و پسر هنگام عبور از دریای مدیترانه برای رسیدن به اروپا، جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال 2022 میلادی دو برابر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز جمعه گزارش داد که در نیمه اول سال جاری میلادی 289 کودک دختر و پسر هنگام عبور از دریای مدیترانه برای رسیدن به اروپا، جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال 2022 میلادی دو برابر شده است.

ورا کناوس، مسئول بخش مهاجرت و آوارگی در این آژانس به خبرنگاران حاضر در دفتر سازمان ملل در ژنو گفت: این رقم معادل حدود 11 کودک در هر هفته و بسیار فراتر از آن چیزی است در سرفصل های خبری می شنویم.

خانم کناوس افزود: ما نمی توانیم آنچه را که اتفاق می افتد نادیده بگیریم.

وقتی نزدیک به 300 کودک، معادل یک هواپیمای کامل مملو از کودکان، در آب های میان اروپا و آفریقا تنها ظرف شش ماه جان خود را از دست می دهند، نمی توانیم سکوت کنیم.

یونیسف همچنین تخمین می زند که 11 هزار و 600 کودک طی شش ماه اول سال جاری میلادی از دریای مدیترانه عبور کرده باشند که تقریباً دو برابر بیشتر از مدت مشابه در سال 2022 میلادی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریای مرگ؛هر هفته 11کودک مهاجر در دریای مدیترانه جان خود را از دست می دهند

دریای مرگ؛هر هفته 11کودک مهاجر در دریای مدیترانه جان خود را از دست می دهند