مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 14:552023-07-12اقتصادي

50 هکتار از مزارع بهشهر زیرکشت چغندر علوفه ای است


معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران از کشت پایلوت چغندر علوفه ای در سطح 50 هکتار از مزارع شهرستان بهشهر خبر داد.

- محمد عباس زاده در گفتگو با خبرنگار مهر از کشت پایلوت چغندر علوفه ای در استان مازندران خبر داد و گفت: با توجه به تأمین نیاز علوفه دامی، برای اولین بار 50 هکتار از اراضی شهرستان بهشهر در استان مازندران به کاشت چغندر علوفه ای پاییزه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه کشت چغندر علوفه ای پاییزه به صورت آزمایشی جهت ترویج و آشنایی کشاورزان و دامداران استان در اراضی شهرستان بهشهر انجام شد، افزود: تحمل به شوری و کم آبی، داشتن قسمت های هوایی - برگی مناسب، کیفیت بالای غده های چغندر، عیار قند مناسب و ارزش غذایی با کیفیت در مقایسه با سایر محصولات علوفه ای از ویژگی های چغندر علوفه ای کشت شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ویژگی های چغندر علوفه ای، این محصول می تواند گزینه بسیار مناسبی برای تأمین بخشی از علوفه مورد نیاز دام های منطقه به صورت علوفه تازه و سیلو در زمان های کمبود علوفه باشد.

عباس زاده تصریح کرد: همچنین میزان آب مصرفی چغندر علوفه ای نسبت به سایر محصولات دامی از جمله ذرت پایین تر است و با توجه به تداوم خشکسالی و کاهش منابع آب، چغندر علوفه ای می تواند جایگزین مناسبی برای خوراک دام باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 هکتار از مزارع بهشهر زیرکشت چغندر علوفه ای است

50 هکتار از مزارع بهشهر زیرکشت چغندر علوفه ای است