مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 15:002023-07-18اجتماعي

گنبدخانه امامزاده سلیمان (ع) اشتهارد برچیده شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از برچیدن گنبدخانه امامزاده سلیمان (ع) اشتهارد با توجه به ناپایداری بنا با مجوز وزارت میراث فرهنگی خبر داد.

- اشتهارد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از برچیدن گنبدخانه امامزاده سلیمان (ع) اشتهارد با توجه به ناپایداری بنا با مجوز وزارت میراث فرهنگی خبر داد.

رحیم خاکی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در نشستی با حضور مدیران کل ادارات میراث فرهنگی، اوقاف و امور خیریه و پیمانکار مرمت امامزاده سلیمان (ع) اشتهارد مصوبه برچیدن گنبدخانه این امامزاده تاریخی را ابلاغ کرد.

وی بیان کرد: بنابراین پیرو این جلسه و با توجه به شرایط خاص و ناپایدار بنا و احتمال ریزش و خطر جانی، با توجه به نظر شورای فنی و اخذ مجوز از وزارت میراث فرهنگی، پیمانکار نسبت به برچیدن بنای گنبدخانه با رعایت تمام نکات ایمنی و جلوگیری از آسیب به بخش شبستان اقدام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز متذکر شد: مقرر شد اداره کل اوقاف استان نسبت به تأمین اعتبار برای احداث مجدد بنا بر اساس طرح و نقشه مصوب و ثبت شده بنا، اقدام کند و اداره کل میراث فرهنگی استان نسبت به احداث مجدد بنا بر اساس مشخصات ثبتی آن اقدام کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گنبدخانه امامزاده سلیمان (ع) اشتهارد برچیده شد

گنبدخانه امامزاده سلیمان (ع) اشتهارد برچیده شد