مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 08:252023-06-28سياسي

پارلمان پاکستان راه بازگشت نواز شریف به سیاست را هموار کرد


سخنگوی دولت پاکستان روز سه شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: مجلس ملی پاکستان قانونی را تصویب کرده که دوره رد صلاحیت یک نماینده برای نامزدی در انتخابات را محدود می کند به این ترتیب راه برای بازگشت نواز شریف نخست وزیر سابق تبعیدی به سیاست هموار خواهد شد.

- سخنگوی دولت پاکستان روز سه شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: مجلس ملی پاکستان قانونی را تصویب کرده که دوره رد صلاحیت یک نماینده برای نامزدی در انتخابات را محدود می کند به این ترتیب راه برای بازگشت نواز شریف نخست وزیر سابق تبعیدی به سیاست هموار خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، منابع دولتی گفتند، رییس جمهور موقت پاکستان، روز دوشنبه قانونی را صادر کرد که بر اساس آن دادگاه ها می توانند رد صلاحیت یک نماینده را نهایتا برای مدت حداکثر پنج سال اعلام کنند.

شریف که سه بار نخست وزیر بوده، در سال 2017 به دلیل اتهامات فساد از سمت خود برکنار شد.

او در حال گذراندن حکم هفت سال زندان بود که دادگاه عالی لاهور به دلایل پزشکی به او وثیقه نامحدود اعطا کرد و پس از آن برای معالجه به انگلیس رفت.

او هنوز در آنجا زندگی می کند و حزب تحت رهبری خانواده اش، حزب مسلم لیگ پاکستان را که یکی از احزاب دولت ائتلافی به ریاست برادرش شهباز شریف است، در پشت صحنه اداره می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارلمان پاکستان راه بازگشت نواز شریف به سیاست را هموار کرد

پارلمان پاکستان راه بازگشت نواز شریف به سیاست را هموار کرد