مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 13:402023-07-09سياسي

چرا نهادهای امنیتی قاهره مخالف رابطه با تهران هستند؟


حسن هانی زاده با بیان اینکه مصر تمایل زیادی برای ازسرگیری روابط با ایران دارد، گفت: دستگاه دیپلماسی این کشور ایران را کشوری بسیار مهم و تاثیرگذار در سطح منطقه می داند و مناسبات با تهران را برای ایجاد فضای تعامل در منطقه را ضروری قلمداد می کند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایسکانیوز نوشت: مدت کوتاهی پس از عادی سازی روابط بین ایران و عربستان سعودی، گمانه زنی هایی در خصوص احیای روابط ایران و مصر نیز مطرح شد.

سفر ماه گذشته هیثم بن طارق –پادشاه عمان- به تهران و پیام ارسالی مصر که توسط وی به مقامات ایرانی ارسال شد، گمانه زنی ها را افزایش داد.

مقام معظم رهبری نیز در دیدار خود با پادشاه عمان به این مسئله واکنش نشان داده و فرمودند: ما از این موضع استقبال می کنیم و مشکلی در این زمینه نداریم .

پس از آن نیز بارها مقامات دو کشور در مورد ازسرگیری روابط دوجانبه اظهارنظر کرده و به نظر می رسد این موضوع با میانجیگری برخی کشورهای منطقه در حال پیگیری باشد.

حسن هانی زاده –کارشناس مسائل منطقه- در گفتگو با ایسکانیوز به بررسی آخرین وضعیت مذاکرات با هدف عادی سازی روابط تهران-قاهره و مزایای آن برای دو کشور پرداخت.

دست پر پادشاه عمان در سفر به ایران / روابط ایران و مصر مجددا برقرار می شود؟  هانی زاده درباره پیشرفت مذاکرات دو کشور برای ازسرگیری روابط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا نهادهای امنیتی قاهره مخالف رابطه با تهران هستند؟

چرا نهادهای امنیتی قاهره مخالف رابطه با تهران هستند؟