مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 16:502023-07-07سياسي

ضرغامی: کثیرالمالک بودن مجموعه های تاریخی یکی از مشکلات اصلی در تخریب این مناطق است


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به شهرستان خاتم از مجموعه قلعه های ملکی و قلعه محمدباقری خاتم بازدید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، سید عزت الله ضرغامی از قلعه ملکی شهر هرات مربوط به قدمت قاجاریه دوره افشاریه و زندیه بازدید کرد.

ضرعامی در حاشیه این بازدید گفت: کثیرالمالک بودن مجموعه های تاریخی یکی از مشکلات اصلی در تخریب مناطق تاریخی و گردشگری است و بزرگی کردن یکی از مسائل مهم برای حل بسیاری از چالش هاست.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: اگر یک نفر برای پیش برد اقدامات بزرگی کند و مردم را پای کار بیاورد و اهالی منطقه با ظرفیت های ارزشمند مکان های تاریخی آشنا شوند، به صورت خودجوش همراهی خواهند کرد.

وی ادامه داد: رونق قلعه ملکی و فضاهای تاریخی در شهر هرات منجر به رونق شهر و ارزش ملک شهری می شود و مردم از این موضوع منتفع می شوند.

ضرغامی گفت: باید مابقی قلعه ها بررسی شود و یک تصمیم گیری کاملی برای حفظ تمام قلعه ها تهیه شود و با طرف قرارداد و سرمایه گذاران تفاهم های لازم فراهم شود.

وی از شخصیت امام جمعه ها به بزرگی یاد کرد و گفت: امامان جمعه به عنوان یکی از بزرگان مردمی شهر بوده و تقاضا داریم با بزرگی و کدخدامنشی مسائل چند مالکی مجموعه های تاریخی رفع شود و برای جذب سرمایه گذار اقدامات آن انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرغامی: کثیرالمالک بودن مجموعه های تاریخی یکی از مشکلات اصلی در تخریب این مناطق است

ضرغامی: کثیرالمالک بودن مجموعه های تاریخی یکی از مشکلات اصلی در تخریب این مناطق است