مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 11:102023-07-17اقتصادي

بلندترین سد بتنی غلتکی غرب آسیا وارد مدار می شود


سد چمشیر به عنوان بلندترین سد بتنی غلتکی غرب آسیا و واحد اول نیروگاه این سد امروز با حضور رییس جمهور و وزیر نیرو افتتاح می شود.

- سد چمشیر به عنوان بلندترین سد بتنی غلتکی غرب آسیا و واحد اول نیروگاه این سد امروز با حضور رییس جمهور و وزیر نیرو افتتاح می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سد چمشیر تنها سازه کنترلی است که روی رودخانه زهره احداث شده و براساس اعلام وزارت نیرو، در صورتی که این سد ساخته نمی شد، تمام آورد رودخانه ناشی از سیلاب های مخرب و در عین حال با کیفیت که بیش از 70 درصد از حجم آب رودخانه در طول سال است در مسیر رودخانه زهره به دریا می رفت.

مهم ترین هدف از احداث این سد، تعدیل شوری رودخانه زهره و بهبود کیفیت آب پایین دست است که با ذخیره سازی سیلاب در ماه های تر و رهاسازی آب در طول سال به ویژه دربازه زمانی خرداد تا مهر ماه می تواند ضمن جلوگیری از ایجاد خسارت ناشی ازسیل، باعث شکوفایی و رشد اقتصادی منطقه و تامین امنیت غذایی شود.

آبگیری سد چمشیر 27 دی ماه سال گذشته با موفقیت انجام شد و نتایج پایش مستمر کیفیت آب مخزن به همراه کنترل و تنظیم میزان رهاسازی آب حاکی از نقش بسیار مثبت سد چمشیر روی کیفیت آب پایین دست دارد.

هدف از احداث سد چم شیر ذخیره و تامین آب، برای توسعه کشاورزی پایین دست است اما پس از این، ضروری است سایر سازمان های ذیربط از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلندترین سد بتنی غلتکی غرب آسیا وارد مدار می شود

بلندترین سد بتنی غلتکی غرب آسیا وارد مدار می شود