مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 07:352023-07-09اقتصادي

سهم 85 درصدی بخش مولد استان مرکزی از مصرف برق


معاون برنامه ریزی و تحقیقات برق باختر گفت: بخش های مولد استان مرکزی در حوزه صنعتی و کشاورزی حدود 85 درصد برق استان را مصرف می کنند.

- ایسنا/مرکزی معاون برنامه ریزی و تحقیقات برق باختر گفت: بخش های مولد استان مرکزی در حوزه صنعتی و کشاورزی حدود 85 درصد برق استان را مصرف می کنند.

علی صفری در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر مدیریت مصرف برق در فصل تابستان اظهار کرد: استان مرکزی به عنوان یک استان صنعتی بیشترین مصرف برق را در حوزه مولد به خود اختصاص داده است، به طوری که 65 درصد مصرف در حوزه تولید صنعتی و 20 درصد نیز در حوزه کشاورزی است.

وی با اشاره به برنامه مدیریت مصرف برق در تابستان سال 1402 با توجه به شعار رشد تولید و مهار تورم گفت: این برنامه ها به گونه ای تدوین شده است که بتوان با بهره گیری و کمک از بخش های غیرمولد نظیر خانگی و تجاری، انرژی صرفه جویی شده را در اختیار حوزه مولد یعنی بخش کشاورزی و صنعت که پیشران توسعه اقتصادی و درآمدزایی برای کشور هستند قرار داد.

صفری گفت: از طرفی در حوزه مصرف صنعتی و کشاورزی به گونه ای برنامه ریزی شده است تا با مدیریت مصرف اجازه ندهیم خاموشی برق در مصارف خانگی اتفاق بیفتد.

او افزود: قرار دادن کولرهای آبی در دور کند و کولرهای گازی بر روی عدد 24 موجب خواهد شد تا حدود 60 مگاوات در مصرف برق استان مرکزی صرفه جویی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 85 درصدی بخش مولد استان مرکزی از مصرف برق

سهم 85 درصدی بخش مولد استان مرکزی از مصرف برق