مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 11:052023-07-17اقتصادي

جنوب کرمان ظرفیت یک میلیارد دلار ارزآوری در بخش کشاورزی دارد


رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از ارزآوری یک میلیارد دلاری صادرات محصولات کشاورزی این منطقه خبر داد و گفت: اگر زمینه صادرات فراهم شود ظرفیت ارزآوری بالایی وجود دارد.

- ایسنا/کرمان رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از ارزآوری یک میلیارد دلاری صادرات محصولات کشاورزی این منطقه خبر داد و گفت: اگر زمینه صادرات فراهم شود ظرفیت ارزآوری بالایی وجود دارد.

  دکتر احمد احمدپور در گفت و گو با ایسنا جنوب کرمان را گلخانه طبیعی دانست و افزود: با توجه به شرایط آب، مرغوبیت خاک و تنوع محصولات کشاورزی، در برخی ارقام تولیدات مقام اول تا سوم کشور را داریم.

وی سهم خرما و مرکبات را در سبد صادرات محصولات باغی قابل توجه عنوان کرد و گفت: در جنوب کرمان بیش از 60 رقم خرما وجود دارد که با توجه به اینکه کیفیت دارند، بخشی از محصول از مناطق دیگر صادر می شوند.

احمدپور ارزآوری 440 میلیون دلاری محصولات کشاورزی را نمونه ای از ظرفیت تولید با کیفیت عنوان کرد و افزود: با توجه به میزان تولید سالیانه که بیش از چهار و نیم میلیون تن است، می توانیم تا یک میلیارد دلار ارزآوری داشته باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان کمرگ را مهمترین مولفه در بخش صادرات دانست و اظهار کرد: میزان صادرات و ارزآوری توسط اتاق بازرگانی از بخش های مختلف جمع آوری شده وگرنه اگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنوب کرمان ظرفیت یک میلیارد دلار ارزآوری در بخش کشاورزی دارد

جنوب کرمان ظرفیت یک میلیارد دلار ارزآوری در بخش کشاورزی دارد