مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 15:202023-07-22اقتصادي

طرح های آبخیزداری؛ راهکار برای کنترل فرونشست زمین


کارشناس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان گفت: اجرای طرح های آبخیزداری، مهم ترین راهکار برای کنترل فرونشست زمین است که به علت برداشت آب از آبخوان ها ایجاد شده و روبه پیش روی در دشت بزرگ کاشان است.

- ایسنا/اصفهان کارشناس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان گفت: اجرای طرح های آبخیزداری، مهم ترین راهکار برای کنترل فرونشست زمین است که به علت برداشت آب از آبخوان ها ایجاد شده و روبه پیش روی در دشت بزرگ کاشان است.

اسماعیل عرب مؤمنی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: اجرای سرریز بندهای خاکی در دره زرد و گدار جوشقان قالی و سرریزهای سه گانه در آبخوان کاشان با مصالح سنگ و سیمان در مجموع 52 میلیارد ریال و عملیات بند سنگی – ملاتی 10 هزار تنی مرق نیز 8 میلیارد ریال هزینه به دنبال داشت.

وی افزود: مطالعات و نیازسنجی طرح های آبخیزداری بر اساس اولویت در نشلج، نیاسر، مرق و خرمدشت انجام شده و در صورت تأمین اعتبار در سال جاری عملیات ساخت آن اجرا خواهد شد.

کارشناس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان، تصریح کرد: اجرای طرح آبخیزداری نقش مؤثری برای پیشگیری از خسارت سیل و باران های شدید، حفاظت خاک، حفظ منابع سفره های آب زیرزمینی و قنات ها، حفظ پوشش گیاهی و اجرای جنگل های دست کاشت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح های آبخیزداری؛ راهکار برای کنترل فرونشست زمین

طرح های آبخیزداری؛ راهکار برای کنترل فرونشست زمین