مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 14:102023-07-09پزشكي

اجرای طرح ردیابی آنفلوآنزای پرندگان در خراسان جنوبی آغاز شد


رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی از اجرای طرح ردیابی ژنتیکی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در طیور بومی استان خبر داد.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی از اجرای طرح ردیابی ژنتیکی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در طیور بومی استان خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، زهره زنگویی مطلق، امروز یکشنبه 18 تیر گفت: طرح ردیابی ژنتیکی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در طیور بومی در بازه زمانی پانزدهم تیر تا بیستم مرداد امسال در استان اجرا می شود.

وی افزود: یکی از بیماری های خسارت زا که ممکن است صنعت طیور را در سطح جهانی درگیر کند، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است و این بیماری از طریق ایجاد تلفات بالا و ناگهانی در طیور گوشتی و تخمگذار خسارات اقتصادی به صنعت تولید گوشت و تخم مرغ وارد می کند.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: سازمان دامپزشکی به منظور رصد و پایش سویه های این ویروس که چرخشی بودن آنها به صورت پنهان در جمعیت طیور بومی محتمل است اقدام به اجرای طرح ردیابی ویروس آنفلوآنزای فوق حاد (سویه مدنظر) در جمعیت طیور بومی کشور کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح ردیابی آنفلوآنزای پرندگان در خراسان جنوبی آغاز شد

اجرای طرح ردیابی آنفلوآنزای پرندگان در خراسان جنوبی آغاز شد